Analiza podataka iz sustava fiskalizacije, broj i iznos računa, iskazano u eurima za sve djelatnosti i određene specifične djelatnosti, na mjesečnoj razini, na nivou Republike Hrvatske, za razdoblje od 01.01. 2023. godine do 30.09.2023. godine dostupna je u nastavku.
Analiza podataka iz sustava fiskalizacije, broj i iznos računa, iskazano u eurima za sve djelatnosti i određene specifične djelatnosti, na mjesečnoj razini, na nivou Republike Hrvatske, za razdoblje od 01.01. 2023. godine do 31.08.2023. godine dostupne su ovdje.
Analiza podataka iz sustava fiskalizacije, broj i iznos računa, iskazano u eurima za sve djelatnosti i određene specifične djelatnosti, na mjesečnoj razini, na nivou Republike Hrvatske, za razdoblje od 01.01. 2023. godine do 31.07.2023. godine dostupne su ovdje.
U svrhu pružanja više razine informacijske sigurnosti prilikom razmjene podataka najavljujemo obveznicima fiskalizacije i proizvođačima/održavateljima programskih rješenja za fiskalizaciju da će se od 01. rujna 2023. godine u testnoj okolini servisa fiskalizacije uvesti podrška i za TLS v1.3 enkripcijski protokol na strani CIS-a Porezne uprave te će od tada u testnoj okolini servisa biti podržani TLS v1.1, v1.2 i v1.3 enkripcijski protokoli.
Ukoliko se korisnička rješenja na servis fiskalizacije spajaju koristeći predefinirano najveći dostupni kriptografski algoritam to će u dijelu starijih korisničkih rješenja iziskivati prilagodbu na način da se u njima forsira određeni kriptografski algoritam kod spajanja na CIS Porezne uprave.
Pozivamo proizvođače/održavatelje programskih rješenja za fiskalizaciju da od rujna izvrše provjeru kompatibilnosti korisničkih rješenja za komunikaciju s CIS-om Porezne uprave putem TLS v1.1, v1.2 i v1.3 protokola te ukoliko je potrebno naprave potrebne prilagodbe u korisničkim rješenjima.
Preporučujemo obveznicima fiskalizacije da se za provođenje testa kompatibilnosti i eventualnu prilagodbu korisničkog rješenja obrate svojoj IT podršci za fiskalizaciju i/ili proizvođaču/održavatelju programa za fiskalizaciju.
Pitanja tehničke prirode vezano za najavljenu promjenu proizvođači programskih rješenja za fiskalizaciju mogu uputiti na e-mail adresu: fiskalizacija.help@apis-it.hr.
Sukladno Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom obveznicima fiskalizacije omogućava se prijava podataka o napojnici u sustav fiskalizacije s primjenom od 1. siječnja 2024. godine. Kako bi obveznici fiskalizacije mogli prilagoditi svoja programska rješenja ovim putem dajemo radnu verziju XML sheme za prijavu podataka o napojnici.
Prema navedenom Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom postupak prijave napojnica u sustav fiskalizacije bi se odvijao na način da obveznik fiskalizacije izdaje primatelju računa fiskalizirani račun za prodaju robe ili usluge. Primatelj računa plaća račun (karticom, gotovinom) te prema vlastitoj procjeni odlučuje ostavlja li napojnicu i u kojem iznosu. Obveznik fiskalizacije uz fiskalizirani račun odmah prijavljuje ostvarenu napojnicu putem elektroničkog naplatnog uređaja. Napojnica se prijavljuje u sustav fiskalizacije na način da se dostavljaju podaci o iznosu napojnice kao i načinu njezina davanja (gotovina, kartica) pri čemu se prilikom dostave tih podataka o napojnici, ostali podaci koji su prethodno dostavljeni kroz fiskalizirani račun ne mijenjaju. Također napominjemo da se sadržaj fiskaliziranog računa ne mijenja u smislu iskazivanja iznosa napojnice na računu niti je potrebno stornirati račun radi prijave napojnica u sustav fiskalizacije već se napojnica prijavljuje prema prethodno navedenom postupku.