Postojeći porezni sustavi temelje se na ispunjavanju poreznih obveza podnošenjem velikog broja periodičnih poreznih prijava koje se još nadopunjuju traženjem dostave dodatnih podataka od poreznih obveznika. Tako ustrojeni i organizirani sustavi, u vrijeme danas dostupnih tehnologija, postaju preveliko administrativno opterećenje za sve sudionike. Stoga se sve više poreznih sustava okreće ka korištenju modernih tehnologija koje će omogućiti razmjenu podataka integriranih u procese poduzetnika, a jedan od najzastupljenijih načina u državama članicama EU je uvođenje obvezne razmjene eRačuna. Na taj način se smanjuje administrativno opterećenje poreznih obveznika uz smanjene troškove dostave dodatnih podataka, a ujedno se omogućava poreznim tijelima zadovoljavajuća razina potrebnih podataka.
Pročitajte cijeli sadržaj
Kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti Republike Hrvatske Ministarstvo financija, Porezna uprava provodi projekt Fiskalizacija 2.0 - Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a.
Ciljevi projekta su:
- uspostava sustava za prijavu bezgotovinskih računa Poreznoj upravi i to računa koji se danas izdaju prema tijelima državne uprave – fiskalizacija računa koji se izdaju u B2G (eng. Business to Government) segmentu
- implementacija sustava bezgotovinskog plaćanja putem eRačuna u segmentu B2B (eng. Business to Business) s integriranom e-arhivom te aktivnim, jedinstvenim i naprednim online knjigovodstvom u sustavu PDV-a
- uspostava besplatne aplikacije za izdavanje eRačuna koja će biti omogućena malim poreznim obveznicima – kojima bi troškovi uvođenja bili nerazmjerni koristima koje bi dobili iz takvog načina poslovanja.
U razdoblju od 18. siječnja 2023. do 17. veljače 2023. godine Porezna uprava provodi anketu putem anketnog upitnika.