eRačun
eRačun ili elektronički račun je najraširenija elektronička isprava u svijetu, a podrazumijeva račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku što omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.
Uvođenjem eRačuna povećava se brzina zaprimanja i obrade, minimalizira mogućnost ljudske pogreške, osigurava brže plaćanje i visok stupanj automatizacije procesa razmjene računa uz neizostavnu stavku ekološkog pristupa očuvanju okoliša.
Prednosti uvođenja eRačuna za izdavatelje računa:
- smanjenje administrativnih troškova pripreme, ispisa i kuvertiranja računa
- eliminacija troška poštarine
- isporuka računa u puno kraćem vremenu
- pohrana u sigurnu i kontroliranu elektroničku arhivu
Prednosti uvođenja eRačuna za primatelje računa:
- povećanje brzine zaprimanja i obrade
- minimalizacija mogućnosti ljudske greške
- osiguranje bržeg plaćanja
- visoki stupanj automatizacije procesa razmjene računa
- pohrana u sigurnu i kontroliranu digitalnu arhivu
Sve relevantne informacije o načinu ugovaranja eRačuna i popis informacijskih posrednika koji pružaju tu uslugu dostupne su na stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja:
Popis informacijskih posrednika
Nakon uspješnog uvođenja obvezne primjene eRačuna za javne naručitelje u postupcima javne nabave, Europska unija u sljedećem srednjoročnom razdoblju planira kroz izmjenu Direktive 2006/112/EZ u pogledu pravila o PDV-u za digitalno doba istu obvezu uvesti u poslovanje između poduzetnika (B2B) na zajedničkom tržištu. Procjenjuje da bi se potpunim uvođenjem eRačuna uštedjelo 423 milijarde eura, a uštede od uvođenja elektroničkog računa kreću se od 7 do 20 eura po računu, od čega 80 posto uštede ostvaruje kupac, a 20 posto prodavatelj.
Od izdavanja do arhiviranja svaki račun prođe niz koraka. Iako se interne procedure i razina automatizacije mogu razlikovati od tvrtke do tvrtke, Europska unija je identificirala osam univerzalnih koraka na strani prodavatelja i kupca koji se uvođenjem elektroničkog računa mogu potpuno digitalizirati i, uz uštede, omogućiti kvalitetnije upravljanje financijskim poslovanjem te općenito povoljno utjecati na povećanje konkurentnosti i produktivnosti rada. Republika Hrvatska planira uvesti eRačun kao standard B2B poslovanja od 2026. godine što bi u značajnoj mjeri doprinijelo digitalnoj transformaciji kao jednom od ciljeva modernoga doba. Pozivamo poduzetnike da to učine i prije i tako unaprijede svoje poslovanje!