eRačun


Što je eRačun i zašto vam treba?

eRačun ili elektronički račun podrazumijeva račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku što omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu bez papira i ručnog unosa. Primjenom Zakona o fiskalizaciji (Fiscalization Act) od 1. siječnja 2026. svi porezni obveznici upisani u registar obveznika PDV-a sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u Republici Hrvatskoj bit će dužni slati i zaprimati eRačune za tuzemne transakcije koje obavljaju primatelju eRačuna. Ako obveznik PDV-a nije u sustavu PDV-a, tijekom 2026. moći će koristiti aplikaciju MikroeRačun kako bi primao eRačune od obveznika PDV-a.


Kako se pripremiti?


1. Povežite listu svojih roba i usluga s Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima Republike Hrvatske, 2025.

  • obveznici primjene Zakona o fiskalizaciji bit će dužni podatak o stavci robe i usluge u eRačunu povezati s ispravnom klasifikacijskom oznakom i iskazati je u eRačunu šesteroznamenkastom brojčanom oznakom
  • za potrebe Zakona o fiskalizaciji koristi se važeći statistički standard Klasifikacija proizvoda po djelatnostima – KPD
  • pretraživanje KPD 2025. je dostupno putem KLASUS aplikacije na stranicama Državnog zavoda za statistiku
  • za pomoć u primjeni klasifikacije dostupna je email adresa KPD@dzs.hr
  • detaljne informacije o klasifikaciji roba i usluga dostupne su ovdje


2. Odaberite informacijskog posrednika

  • informacijski posrednik je pravna ili fizička osoba koja vam omogućuje kreiranje, slanje i primanje eRačuna prema drugim poslovnim subjektima
  • popis ovlaštenih informacijskih posrednika bit će dostupan na portalu Porezne uprave Fiskalizacija (navedeni će se popunjavati nakon 1. rujna 2025. kako će informacijski posrednici dobivati potvrde o sukladnosti)
  • odaberite informacijskog posrednika koji vam najviše odgovara (provjerite cijene i ponudu usluga)


3. Potpišite ugovor s informacijskim posrednikom

  • nakon odabira i ugovaranja informacijskog posrednika, dobit ćete pristup njihovom sustavu kroz koji možete kreirati i razmjenjivati eRačune
  • moguće je ugovoriti da odmah za vas odrađuje i fiskalizaciju razmijenjenih ulaznih i izlaznih eRačuna


4. Dajte ovlaštenje informacijskom posredniku u Aplikaciji za fiskalizaciju i eIzvještavanje (FiskAplikaciji)

  • putem FiskAplikacije trebate potvrditi da ugovoreni informacijski posrednik može u vaše ime zaprimati eRačune te dodijeliti ovlaštenje onome tko će odrađivati fiskalizaciju


5. Počnite koristiti sustave za razmjenu eRačuna

  • Nakon što je sve postavljeno, krećete koristiti rješenje informacijskog posrednika za kreiranje, slanje i zaprimanje eRačuna, kao i za fiskalizaciju. Time se značajno automatizira poslovanje, ubrzavaju procesi i štede resursi – uz dobru pripremu, eRačun može biti prilika za modernizaciju Vašeg poslovnog modela
  • Svaki razmijenjen eRačun možete preuzeti i dostaviti svom računovođi, osim ako je vaš računovođa već integriran s informacijskim posrednikom – tada sve ide automatski


Do 31. prosinca 2025. primatelji eRačuna moraju dostaviti i potvrditi svoju adresu za pronalaženje krajnje adrese za zaprimanje eRačuna putem Adresara metapodatkovnih servisa (AMS).


Dostavu podataka u AMS možete napraviti:

  • samostalno, ako imate vlastiti metapodatkovni servis, ili
  • preko pružatelja usluge metapodatkovnog sevisa, koji će podatke dostaviti u AMS umjesto vas


S ciljem pravovremene pripreme za predstojeće promjene u poslovanju, Porezna uprava kontinuirano objavljuje dokumente koji su dostupni u dijelu 'Dokumentacija'. Napominjemo da se dokumenti povremeno ažuriraju kako bi se prilagodili potrebama razvoja informatičkih rješenja za sigurnu i točnu razmjenu eRačuna.


Klasifikacija proizvoda (KPD 2025.) u eRačunu


Detaljne informacije o klasifikaciji proizvoda (KPD 2025.) dostupne su na stranicama Porezne uprave.