eRačun
Što je eRačun i zašto vam treba?
eRačun ili elektronički račun podrazumijeva račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku što omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu bez papira i ručnog unosa. Primjenom Zakona o fiskalizaciji (Fiscalization Act) od 1. siječnja 2026. svi porezni obveznici upisani u registar obveznika PDV-a sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u Republici Hrvatskoj bit će dužni slati i zaprimati eRačune za tuzemne transakcije koje obavljaju primatelju eRačuna. Ako obveznik PDV-a nije u sustavu PDV-a, tijekom 2026. moći će koristiti aplikaciju MikroeRačun kako bi primao eRačune od obveznika PDV-a.
Kako se pripremiti?
1. Povežite listu svojih roba i usluga s Klasifikacijom proizvoda po djelatnostima Republike Hrvatske, 2025.
- obveznici primjene Zakona o fiskalizaciji bit će dužni podatak o stavci robe i usluge u eRačunu povezati s ispravnom klasifikacijskom oznakom i iskazati je u eRačunu šesteroznamenkastom brojčanom oznakom
- za potrebe Zakona o fiskalizaciji koristi se važeći statistički standard Klasifikacija proizvoda po djelatnostima – KPD
- pretraživanje KPD 2025. je dostupno putem KLASUS aplikacije na stranicama Državnog zavoda za statistiku
- za pomoć u primjeni klasifikacije dostupna je email adresa KPD@dzs.hr
- detaljne informacije o klasifikaciji roba i usluga dostupne su ovdje
2. Odaberite informacijskog posrednika
- informacijski posrednik je pravna ili fizička osoba koja vam omogućuje kreiranje, slanje i primanje eRačuna prema drugim poslovnim subjektima
- popis ovlaštenih informacijskih posrednika bit će dostupan na portalu Porezne uprave Fiskalizacija (navedeni će se popunjavati nakon 1. rujna 2025. kako će informacijski posrednici dobivati potvrde o sukladnosti)
- odaberite informacijskog posrednika koji vam najviše odgovara (provjerite cijene i ponudu usluga)
3. Potpišite ugovor s informacijskim posrednikom
- nakon odabira i ugovaranja informacijskog posrednika, dobit ćete pristup njihovom sustavu kroz koji možete kreirati i razmjenjivati eRačune
- moguće je ugovoriti da odmah za vas odrađuje i fiskalizaciju razmijenjenih ulaznih i izlaznih eRačuna
4. Dajte ovlaštenje informacijskom posredniku u Aplikaciji za fiskalizaciju i eIzvještavanje (FiskAplikaciji)
- putem FiskAplikacije trebate potvrditi da ugovoreni informacijski posrednik može u vaše ime zaprimati eRačune te dodijeliti ovlaštenje onome tko će odrađivati fiskalizaciju
5. Počnite koristiti sustave za razmjenu eRačuna
- Nakon što je sve postavljeno, krećete koristiti rješenje informacijskog posrednika za kreiranje, slanje i zaprimanje eRačuna, kao i za fiskalizaciju. Time se značajno automatizira poslovanje, ubrzavaju procesi i štede resursi – uz dobru pripremu, eRačun može biti prilika za modernizaciju Vašeg poslovnog modela
- Svaki razmijenjen eRačun možete preuzeti i dostaviti svom računovođi, osim ako je vaš računovođa već integriran s informacijskim posrednikom – tada sve ide automatski
Do 31. prosinca 2025. primatelji eRačuna moraju dostaviti i potvrditi svoju adresu za pronalaženje krajnje adrese za zaprimanje eRačuna putem Adresara metapodatkovnih servisa (AMS).
Dostavu podataka u AMS možete napraviti:
- samostalno, ako imate vlastiti metapodatkovni servis, ili
- preko pružatelja usluge metapodatkovnog sevisa, koji će podatke dostaviti u AMS umjesto vas
S ciljem pravovremene pripreme za predstojeće promjene u poslovanju, Porezna uprava kontinuirano objavljuje dokumente koji su dostupni u dijelu 'Dokumentacija'. Napominjemo da se dokumenti povremeno ažuriraju kako bi se prilagodili potrebama razvoja informatičkih rješenja za sigurnu i točnu razmjenu eRačuna.
Klasifikacija proizvoda (KPD 2025.) u eRačunu
Detaljne informacije o klasifikaciji proizvoda (KPD 2025.) dostupne su na stranicama Porezne uprave.