Kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti Republike Hrvatske Ministarstvo financija, Porezna uprava provodi projekt Fiskalizacija 2.0 - Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a.


Ciljevi projekta su:

  • uspostava sustava za prijavu bezgotovinskih računa Poreznoj upravi i to računa koji se danas izdaju prema tijelima državne uprave – fiskalizacija računa koji se izdaju u B2G (eng. Business to Government) segmentu
  • implementacija sustava bezgotovinskog plaćanja putem eRačuna u segmentu B2B (eng. Business to Business) s integriranom e-arhivom te aktivnim, jedinstvenim i naprednim online knjigovodstvom u sustavu PDV-a
  • uspostava besplatne aplikacije za izdavanje eRačuna koja će biti omogućena malim poreznim obveznicima – kojima bi troškovi uvođenja bili nerazmjerni koristima koje bi dobili iz takvog načina poslovanja.

U razdoblju od 18. siječnja 2023. do 17. veljače 2023. godine Porezna uprava provodi anketu putem anketnog upitnika.

Cilj ankete je prikupljanje informacija od poslovnih korisnika vezanih uz sadašnje korištenje eRačuna i poslovne procese u kojima su implementirani, kao i o očekivanjima u slučaju ako će izdavanje eRačuna biti obvezno za transakcije između poreznih obveznika.

Poveznica na anketni upitnik dostavljena je obveznicima poreza na dobit i poreza na dohodak od samostalne djelatnosti u korisnički pretinac sustava ePorezna.

Anketni upitnik sadrži pitanja podijeljena u grupe koje se odnose na opća pitanja o poreznim obveznicima, pitanja o izlaznim i ulaznim računima te pitanja o eRačunu. Za popunjavanje istoga potrebno je otprilike 5 minuta.

Upitnik je u potpunosti anoniman te će svi prikupljeni anonimizirani podaci biti pohranjeni u zaštićenu bazu podataka i koristiti se u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka . Ispunjavanje upitnika značajno će doprinijeti razvoju ovoga projekta s ciljem da se u budućnosti poduzetnicima osigura podrška za učinkovitije i konkurentnije poslovanje na nacionalnom i globalnom tržištu.