U utorak, 25. lipnja 2024. godine je održana radionica projektnog tima Porezne uprave i APIS IT-a s poslovnom zajednicom na kojoj je predstavljen normativni okvir za uvođenje obvezne razmjene eRačuna i fiskalizacije u B2B segmentu.

Predstavnici poslovne zajednice su od početka aktivno uključeni u projekt i dali su značajan doprinos svojim prijedlozima te su pozvani da komentiraju nacrte propisa.


Porezna uprava prezentirala je planirane izmjene Zakona o porezu na dodanu vrijednost, Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom i Općeg poreznog zakona. Uz prilagodbe postojećih odredbi o uvođenju obvezne razmjene eRačuna najvažnije promjene odnose se na:

  • ukidanje obrazaca PPO, U-RA, PDV-S, I-RA, DONH i PDV-F,
  • produljenje roka za podnošenje obrasca PDV i obrasca ZP,
  • obvezu fiskalizacije izdavanja računa za transakcijske račune u krajnjoj potrošnji,
  • dostavu podataka o OIB-u kupca putem XML sheme.

Predstavljen je nacrt Zakona o izdavanju i fiskalizaciji elektroničkog računa u poslovanju poreznih obveznika kojim će se propisati obveza digitalizacije dijela poslovanja u vidu razmjene i fiskalizacije eRačuna kao i pojmove koji su ključni u tom procesu.

Dodatno su istaknute teme vezane uz definiciju izdavatelja i primatelja računa, dostupnost podataka o naplati, izvještajnom sustavu i nomenklaturi odnosno potrebi za šifriranjem isporučenih dobara roba i usluga. Planirano je kombinirano šifriranje pomoću CPA, CPV ili KN nomenklature sukladno potrebama, mogućnostima i željama samih poreznih obveznika. Porezna uprava nastoji u najvećoj mogućoj mjeri izaći u susret poreznim obveznicima i olakšati im uvođenje novih standarda. Zbog toga je i prije objave nacrta propisa na eSavjetovanju ostavljena dodatna mogućnost prilagodbe prema zahtjevima poslovne zajednice.

Uvođenjem novog modela razmjene podataka ne samo da se pojednostavljuju administrativni procesi, već se povećava efikasnost i transparentnost poslovanja, što je korak naprijed prema modernizaciji hrvatskog gospodarstva.