Projektni tim Porezne uprave i APIS IT-a predstavio je u ponedjeljak, 24. lipnja, najvažnije procesne i tehničke detalje decentraliziranog modela razmjene elektroničkih računa koji se razvija u okviru sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a.
Na novom krugu radionica namijenjenih informacijskim posrednicima težište je bilo na predstavljanju bitnih komponenti sustava za razmjenu eRačuna: javno dostupnog popisa informacijskih posrednika koji pružaju uslugu razmjene eRačuna i fiskalizacije (white list); sustava ovlaštenja za fiskalizaciju koji omogućava poreznim obveznicima da ovlaste treće strane da u njihovo ime šalju podatke o računu na fiskalizaciju; adresaru metapodatkovnih servisa za zaprimanje eRačuna koji predstavlja bazu identifikatora poreznih obveznika te javno dostupnog portala putem kojeg se mogu pronaći svi identifikatori za pojedinog poreznog obveznika (yellow pages).
Da bi bili uvršteni na white listu, informacijski posrednici ali i tvrtke koje razvijaju mogućnosti razmjene eRačuna samo za vlastite potrebe moraju zadovoljiti propisane zahtjeve sukladnosti. Testiranje sukladnosti, istaknuto je, provodit će se preko posebnog portala kojem će informacijski posrednici i zainteresirane tvrtke pristupati preko sustava ePorezna, a na portalu će imati detaljan uvid u tehničku dokumentaciju, mogućnost neograničenog testiranja s praćenjima rezultata i provođenja završnog testa sukladnosti.
Kao novina, najavljeno je da će informacijski posrednici, uz uslugu razmjene, morati imati i mogućnost fiskalizacije eRačuna te je definirano što će biti odgovornost informacijskog posrednika, a što poreznog obveznika.
Isto tako, istaknuto je da su Informacijski posrednici prema novom Zakonu o kibernetičkoj sigurnosti razvrstani u kategoriju ključnih subjekata. Odredbe koje su propisane navedenim zakonom provest će se u roku od tri mjeseca od stupanja na snagu zakona kojim se uređuje razmjena elektroničkog računa između poduzetnika.
Na radionici su posebno razjašnjeni scenariji u kojima će se gotova aplikativna ERP rješenja u upotrebi kod poreznih obveznika smatrati informacijskim posrednicima na koje se odnosi Zakon o kibernetičkoj sigurnosti.
U raspravi nakon prezentacije otvorena su pitanja o razini dostupnosti servisa primatelja elektroničkih računa, mogućnostima odbijanja eRačuna, mehanizmima zaštite sigurnosti sustava i upravljanja certifikatima. Cjelovit zapisnik s radionice bit će dostupan svim sudionicima kao i Koordinaciji informacijskih posrednika koja djeluje unutar Hrvatske udruge poslodavaca.