Projekt Fiskalizacija 2.0 - Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a
Ministarstvo financija, Porezna uprava je nositelj projekta Fiskalizacija 2.0 - Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a (u daljnjem tekstu: projekt Fiskalizacija 2.0) financiranim iz bespovratnih sredstava programa Nacionalnog plana oporavka i otpornosti za razdoblje 2021. do 2026. godine.
Porezna uprava kontinuirano ulaže u razvoj svog informacijskog sustava korištenjem dostupnih sredstava iz fondova financiranih iz EU-a, u svrhu racionalizacije korištenja državnog proračuna. Informacijsko-komunikacijska tehnologija predstavlja temelj modernog poslovanja te je dio svakog suvremenog organizacijskog i poslovnog sustava. Njena implementacija u sve segmente poslovne suradnje između različitih dionika, neovisno o tome radi li se o suradnji između poslovnih subjekata međusobno (engl. Business to Business, tj. B2B) ili poslovnoj suradnji s javnim tijelima (engl. Business to Government, tj. B2G), predstavlja unaprjeđenje odnosno usavršavanje te automatizaciju dosadašnjih poslovnih procesa.
Projekt Fiskalizacija 2.0 prema planu aktivnosti završava u prosincu 2024. godine, a njezin krajnji produkt je implementirani sustav za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a.
U okviru projekta Fiskalizacija 2.0 planira se
- uspostava sustava za prijavu bezgotovinskih računa Poreznoj upravi i to računa koji se danas izdaju prema tijelima državne uprave – fiskalizacija računa koji se izdaju u B2G (eng. Business to Government) segmentu
- implementacija sustava bezgotovinskog plaćanja putem elektroničkog računa (eRačuna) u segmentu B2B (Business to business) s integriranom e-arhivom te aktivnim, jedinstvenim i naprednim online knjigovodstvom u sustavu PDV-a
- uspostava besplatne aplikacije za zaprimanje eRačuna koja će biti omogućena malim poreznim obveznicima – kojima bi troškovi uvođenja bili nerazmjerni koristima koje bi dobili iz takvog načina poslovanja
Cilj Projekta Fiskalizacija 2.0. je uspostava sustava za fiskaliziranje računa koji se izdaju u gospodarstvu (B2B) uz implementaciju sustava bezgotovinskog plaćanja putem e-Računa s integriranom e-arhivom te aktivnim, jedinstvenim i naprednim online knjigovodstvom u sustavu PDV-a kako bi se osigurao cijeli niz koristi za sve dionike i poslovne subjekte:
- olakšane porezne prijave
- smanjenje broja potrebnih obrazaca (porezno knjigovodstvo), točnost ispunjavanja poreznih obveza te u znatnoj mjeri njihova pred ispunjenost podacima s platforme e-Račun
- transparentno poslovanje i mogućnost uvida u rokove plaćanja i poštivanje rokova plaćanja
- uvid u trenutno poslovanje pojedinog poreznog obveznika
- aktualne provjere boniteta
- doprinos zaštiti okoliša upotrebom digitalne umjesto „papirnate“ arhive računa
- smanjivanje broja kopija računa i njihovo arhiviranje putem Internet posrednika
- mogućnost slanja priloga računu i rasterećenje papirologije
- poboljšanje interoperabilnosti među akterima koji su uključeni u proces naplate
- mogućnost praćenja i povezivanja računa i prevencija poreznih prevara vezanih uz povrat PDV-a
- poslovni subjekti dobivaju podršku za učinkovitije i konkurentnije poslovanje u nacionalnom te globalnom kontekstu.